Lilla Älsjövägens samfällighetsförening, fortsättningsvis kallad Föreningen, ska förvalta vår gemensamma väg enligt lagar, förordningar och stadgar. En viktig lag är den dataskyddsförordning (GDPR) som nyligen trätt i kraft. Föreningen vill därför både informera er medlemmar om vårt medlemsregister, men också fråga er om möjlighet till modernisering av kontaktmöjligheter med er
Informationen
Föreningen måste upprätthålla ett register över de fastighetsägare som är medlemmar i Föreningen för att kunna kalla till årsmöten, informera om viktiga/aktuella händelser samt skicka ut inbetalningskort för årsavgifterna till rätt personer. Vi sparar uppgifterna tills det verksamhetsår löpt ut, då du upphört att vara medlem. De uppgifter vi sparar i registret är fastighetsbeteckningen, fastighetsägaren/fastighetsägarna (om det är fler än en) och fastighetsägarens adress. Vi lämnar inte ut uppgifterna till någon utomstående och det är ordföranden i styrelsen som är personuppgiftsansvarig.
Kontaktuppgift till styrelsen är info@läv.se
Du som medlem har rätt att få tillgång till det Föreningen har registrerat om dig, att få felaktiga personuppgifter rättade samt att lämna klagomål till Datainspektionen om du anser att styrelsen för Föreningen inte sköter sitt uppdrag vad gäller personuppgiftshantering.
Frågan
Föreningen strävar efter att modernisera kontakterna med sina medlemmar och vill även minska kostnader för papper samt därmed också minska den negativa miljöpåverkan som pappershantering innebär. Ett steg i denna riktning är att till ovanstående personuppgifter även lägga till epostadress till dig/er som medlem i Föreningen. De medlemmar som inte har någon epostadress kommer givetvis även i fortsättningen att få information med mera i pappersform. En del personer vill kanske inte att deras epostadress ska spridas i grannskapet. Vi har därför tänkt oss att vid utskick göra det med era adresser som ”Hemlig kopia”. Det betyder att eposten når dig/er men ingen annan kan se vem som i övrigt får utskicket.
Ditt ansvar
Du/ni ansvarar själva för att meddela Föreningen om din epostadress ändras eller upphör. Om ägarförhållandena ändras måste du även i detta fall ändra på registrerade uppgifter. Du måste även meddela Föreningen om din epostadress ska tas bort, av någon annan anledning.
Svar (talong finns för nedladdning Här)
Namn: ………………………………………………………………………………………………………………………………… Fastighet …………………………………………………………………………………………………………………………….. Postadress (om annan än fastigheten) ……………………………………………………………………………………..
☐Accepterar fortsättningsvis information, kallelser och andra utskick från Föreningen via epost.
Ange e-postadress/-er………………………………………………………………………………………………
☐Vill INTE ha utskick från Föreningen via epost.
☐Har tagit del av informationen enligt ovan.
Datum: _ _ _ _ – _ _ – _ _